Zoran Ivasović, specijalist oralne kirurgije / Privatna fotografija

‘Svi žele velike,
bijele i ravne zube’

Sa Zoranom Ivasovićem, vlasnikom i jednim od trojice liječnika dentalne medicine zagrebačke poliklinike iDent, razgovarali smo o trendovima, novim tehnologijama i najtraženijim estetskim zahvatima u stomatologiji

TEKST: SRĐAN SANDIĆ

ZORAN IVASOVIĆ. DDM, spec. oralne kirurgije

Poliklinika iDent

Radnička cesta 21, Zagreb 

Doktor dentalne medicine, specijalist oralne kirurgije Zoran Ivasović najviše se bavi dentalnom implantologijom, protetikom i estetskom stomatologijom. Nedavno je sa svojim timom preselio u novi prostor u Radničkoj 21 u Zagrebu, a osim što je Poliklinika opremljena suvremenim uređajima, posebno je ponosan što njegov tim redovito prolazi dodatne edukacije, ali i na interdisciplinarnu suradnju iDenta zbog čega smatra da se izdvajaju od ostalih.

Koji su trendovi u stomatologiji?

Svi žele velike, bijele i ravne zube. To i nije trend koliko djeluje kao vječita želja. Danas se susrećemo s pacijentima koji imaju bazično zdrave zube, a opet žele promjenu. Nekada je bilo važno da su samo zdravi, dok danas svakako moraju biti i lijepi. Trendove diktira industrija i influenceri, a sve to prate firme koje proizvode opremu i materijale. Sve se bazira na tome kako nešto napraviti ljepšim. Suvremena stomatologija to može izvesti, uz dakako – educirani kadar, prave materijale i opremu. Moraš jedino imati pacijenta koji to može platiti, ali ima ljudi koji su spremni uložiti. I stomatolozima je to nekada teško za pratiti jer je ponuda jako velika, ali i dostupnost informacija pacijentu. Ipak, još uvijek ne možemo parirati prirodi, ali da možemo napraviti umjetne i lijepe zube – možemo.

Koliko je teško pratiti tehnološka postignuća u tom polju?

U zapadnom svijetu to nije problem jer stomatolozi mnogo zarađuju. Kod nas je malo teže, ali ljudi se trude. Ulaže se u opremu i edukaciju, dostupne su izvrsne dodatne edukacije, individualni tečajevi, moguć je susret s opinion leaderima – i to je danas prilika koja se mora iskoristiti. Nekad je to bilo nezamislivo i neizvedivo, ali i dalje su znanje, aparatura i vrhunska oprema najbolja formula.

U vremenu pandemije se govorilo o virtualnoj stomatologiji, možete li nam pojasniti o čemu je riječ?

Meni se to više čini kao marketinški trik kojim su određene ordinacije htjele zadržati klijentelu koja je djelovala kao da izmiče jer su objektivno takve okolnosti i bile. Marketing je danas pola obavljenog posla, a u Hrvatskoj je dentalni turizam važan i morali su se osmisliti novi načini održavanja.

“Možemo raditi što god želimo, ali ako nema dobre higijene nema ni uspjeha.˝

Koji su estetski zahvati najtraženiji?

Ako govorimo o estetici, a stomatologija je sama po sebi estetska jer se radi na vidljivom dijelu, to je ortodoncija. Prvo poravnamo zube, a onda taj nesrazmjer koji postoji u boji i obliku rješavamo krunicama, ljuskicama koje su danas bazirane na punoj keramici. Boja, oblik i veličina prilagođene su prirodnim zubima. Danas tehničari zube rade s kompjutorskim mišem, a stroj ga izrađuje, dok je nekada to bio manualno težak posao, protetika također. Odnos bijelog naspram crvenog (gingiva) – tu se puno radi i pojavljuju se bolja rješenja. Danas se napravi puno “generalnih proba” prije nego li krenemo u posao korekcije. Ljudi često krivo vide svoj problem. Zato smo mi tu.

Što se danas savjetuje kao pravilna dentalna higijena?

Adekvatna oralna higijena je preduvjet za sve što se radi u pacijentovim ustima. Možemo raditi što god želimo, ali ako nema dobre higijene nema ni uspjeha. Ono što se mora je detaljno prati zube barem dva put dnevno. Postoje razne varijante četkica, primjerice mekše koje se smatraju boljima od tvrdih. Nema ideala, postoje samo smjernice. Bilo bi najbolje prati zube nakon svakog jela, ali tko si to može priuštiti?

Novi prostor iDENTA u Radničkoj 21, u Zagrebu / Privatna fotografija
Što je najuzbudljivije u tom poslu?

Danas gledam iz perspektive iskustva od dvadeset godina. Zanimljivo mi je vidjeti kako ljudi dolaze sa strahom, unatoč tome što injekcije postoje već sto godina. Zahvaljujući anestezijama odlazak kod zubara danas je bezbolan. Posebna satisfakcija je kada se ljudi osjećaju ugodno i kada su zadovoljni. Uzbudljivo ih je zadržati takvima. I kada daju preporuku.

Kako se gradi dobar odnos s pacijentom?

Samo iskrenost u smislu toga što se može obaviti, a što ne. I da je eliminiran strah od boli i od cijene. Uvijek postoji nekoliko rješenja, predočiti ih i zadobiti povjerenje. Usmena predaja je najbolja stvar, bez ubrzivača.

Koja je vaša poslovna filozofija?

Budi kvalitetan, uslužan, konkurentan. Nastoj ispuniti očekivanja. To sporo traje, nekada je mučenje, ali zahtijeva se puno odgovornosti. Ljudi moraju biti zadovoljni uloženim. Ipak, imaš boljih prodavača od samih zubara, i obrnuto. Čovjek mora imati osjećaj da dolazi u siguran prostor.